BY-NC-NDČutović, Mirjana2021-06-072021-06-072018Čutović, M. M. [2018]. Razvijanje socijalne inteligencije posredstvom tumačenja basne u nastavi. Zbornik radova Pedagoškog fakulteta, Užice, (20), 145-162.2560-550Xhttps://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/13245U kontekstu razredne nastave u pedagoškoj teoriji i praksi razvijeni su brojni metodički pristupi u funkciji unapređivanja socijalne inteligencije učenika, a posebno mesto pripada stvaralačkom pristupu u tumačenju književnih dela. S obzirom na didaktičke vrednosti basne kao književnog žanra u radu su analizirane i istražene mogućnosti unapređivanja socijalne inteligencije učenika posredstvom stvaralačkog metodičkog postupka u tumačenju basni. Cilj ovog istraživanja je da se ustanovi da li stvaralački postupak tumačenja basni, u okviru nastave srpskog jezika, u mlađim razredima osnovne škole, unapređuje razvoj socijalne inteligencije učenika u zavisnosti od njihovog opšteg školskog uspeha. Istraživanje je sprovedeno metodom pedagoškog eksperimenta sa paralelnim grupama na uzorku (N = 82) koji je odabran iz populacije učenika četvrtog razreda osnovnih škola u Republici Srbiji. U eksperimentalnoj grupi su realizovana kontinuira-na vežbanja u analiziranju basni. Rezultati istraživanja pokazuju da stvaralački pristup tumačenju basni u značajnoj meri unapređuje socijalnu inteligenciju učenika mlađeg školskog uzrasta, ali da socijalna inteligencija učenika nije determinisana opštim uspehom učenika.sropenAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/razvoj socijalne inteligencijebasnaučenici mlađeg školskog uzrastaškolski uspehRazvijanje socijalne inteligencije posredstvom tumačenja basne u nastaviarticle