Demić, MiroslavMiloradović, DanijelaGlišović, Jasna2023-02-222023-02-221995M. Demić, D. Đokić, J. Glišović, Razvoj metode za projektovanje sistema za upravljanje sa aspekta minimizacije lepršanja upravljivih točkova teretnih motornih vozila, XV međunarodni naučno-stručni skup Nauka i motorna vozila '95, Beograd, 1995, 15.-18. maj, pp. 129-132, ISBN 86-80941-14-X86-80941-14-Xhttps://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/16736U toku kretanja teretnih motornih vozila po neravnim putevima, dinamički hodovi sistema za osIanjanje dovode do pojave "Iepršanja" prednjih (upravljivih) točkova i prednje osovine. Pomenuta pojava ima negativni uticaj na zamor vozača, ali i na habanje pneumatika i zglobova sistema za upravIjanje. U toku projektovanja teretnih vozila, neophodno je težiti minimizaciji "lepršanja" upravljivih točkova i osovine. U ovom radu je, u tom cilju, korišćen metod Hooke-Jeeves-a i ranije razvijen programski paket za optimizaciju.srAttribution-NonCommercial 3.0 United Stateshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/teretno vozilosistem za upravljanjesistem za oslanjanjelepršanje točkaoptimizacijaRazvoj metode za projektovanje sistema za upravljanje sa aspekta minimizacije lepršanja upravljivih točkova teretnih motornih vozilaconferenceObject