Maksimović, JasnaJablan, BrankaGolubović, Špela2023-02-132023-02-132022J. M. Maksimović, B. Đ. Jablan, and Š. Golubović, "Inkluzija u nastavi fizičkog vaspitanja i sportu," Zbornik radova Pedagoškog fakulteta, Užice, no. 24, pp. 191-206, 2022, doi: 10.5937/ZRPFU2224191M.2560-550Xhttps://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/16477Postoji međunarodna saglasnost za ideju da fizička aktivnost i sport mogu predstavljati strategije društvene inkluzije, kao i da osobe sa smetnjama i teškoćama u razvoju poseduju kapacitete za učestvovanje u ovim aktivnostima. Ipak, procesi kroz koje intervencije zasnovane na fizičkoj aktivnosti i sportu mogu uticati na inkluzivne ishode još uvek zahtevaju sveobuhvatnu i kontinuiranu istragu. Cilj ovog rada je da kroz pregled izvora naučne produkcije sa međunarodnih naučnih skupova, naučnih časopisa iz oblasti sportskih i društvenih nauka, kao i referentne literature, ukaže na probleme i perspektive razvoja nastave inkluzivnog fizičkog vaspitanja i sporta. Podaci su prikupljeni pregledom dostupnih štampanih izvora i elektronskih baza ERIC, JSTOR, Google Scholar, sa odgovarajućim ključnim rečima. Rezultati analize ukazuju da postoji više faktora koji utiču na nastavu fizičkog vaspitanja u inkluzivnom obrazovnom kontekstu (stavovi nastavnika i učenika, kompetencije nastavnika, pristupačnost i sl.) kao i da je inkluzija u sportu uslovljena kako ličnim (priroda same smetnje, zdravlje, motivacija i sl.) tako i faktorima vezanim za društvenu sredinu (pristupačnost, kreiranje i primena adaptiranih fizičkih aktivnosti i sl.).srAttribution 3.0 United Stateshttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/inkluzija u sportuadaptirana fizička aktivnostsmetnje i teškoće u razvojunastava fizičkog vaspitanjaInkluzija u nastavi fizičkog vaspitanja i sportuINCLUSION IN PHYSICAL EDUCATION AND SPORTbookPart10.5937/ZRPFU2224191M