Faculty of Engineering, Kragujevac
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.unic.kg.ac.rs/handle/123456789/8210
Since 1976, the Faculty of Mechanical Engineering from Kragujevac is a member of the University "Svetozar Markovic" of Kragujevac, now the University of Kragujevac. Since the foundation to the present, the Faculty has been intensively developing and still is developing with significant spatial, personnel and material recuperation.
News
Even this small part of the achieved results shows that the Faculty of mechanical Engineering from kragujevac is an institution rich in tradition and with impressive results, recognized in domestic and foreign circles.
Browse
Browsing Faculty of Engineering, Kragujevac by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 1790
- Results Per Page
- Sort Options
Item Određivanje preseka tela i razvijenih površina pomoću računara(1990) Ivanović, Lozica; Josifović, DanicaU radu je dat prikaz određivanja preseka tela i razvijenih površina dva cilindra pomoću računara. Najpre se navode matematički izrazi i model koji omogućavaju izradu programa na računaru, a zatim algoritam i program za automatsko crtanje na ploteru odgovarajućih grafičkih rešenja. Na osnovu prikazanih rešenja očigledna je saglasnost rezultata dobijenih klasičnim načinom crtanja i automatski uz pomoć računara na ploteru.Item Izbor optimalne varijante mogućeg rešenja za postizanje zadate temperature u peći za sušenje pokrivne boje(Savez mašinskih i elektrotehničkih inženjera i tehničara, Beograd, 1993) Babić, Milun; Despotovic, Milan; Sustersic, VanjaItem Predlog optimalne koncepcije automatskog turboplanetarnog menjača za gradski i prigradski autobus(Mašinski fakultet, Kragujevac, 1994-10) Sustersic, Vanja; Stojković, Svetislav; Sustersic, IvanItem Određivanje intenziteta sunčevog zračenja na površine na zemlji(SMEITS, 1995) Bojan, Luković; Gordić, DušanPrilikom projektovanja sistema za eksploataciju sunčeve energije, neophodno je poznavati intenzitet raspoložive energije po jedinici površine. Statističkom analizom ekperimentalnih podataka, moguće je dobiti relacije za određivanje intenziteta zračenja na površine na zemlji, pri čemu je poželjno obuhvatiti što više relevantnih faktora, kao što su: geografska koordinata mesta, doba godine i dana, vremenske prilike, kvalitet atmosfere, da li je u pitanju gradska sredina i koliko je ona zagađena itd. Tako se dobijaju uopštene relacije, koje se, sa zadovoljavajućom tačnošću, mogu koristiti za sve lokacije i u svim uslovima. Na osnovu takvog matematičkog modela, urađen je kompjuterski program za određivanje intenziteta zračenja na površine na zemlji. Autori daju i kompletan listing programa.Item Određivanje položaja sunca u odnosu na površine na zemlji(SMEITS, 1995) Gordić, Dušan; Bojan, LukovićZa određivanje intenziteta zračenja na zemlјu, neophodnog za pravilan izbor i dimenzionisanje uređaja za korišćenje solarne energije, potrebno je najpre odrediti položaj sunca u odnosu na površine na zemlјi. U radu su izložene teorijske osnove i matematički model, na osnovu kojih je sačinjen program za određivanje trenutnog položaja sunca u horizontalnom i ekvatorskom koordinatnom sistemu i časovnog ugla izlaska (zalaska) sunca, sa dovolјnom tačnošću za primenu u solarnoj tehnici.Item Razvoj metode za projektovanje sistema za upravljanje sa aspekta minimizacije lepršanja upravljivih točkova teretnih motornih vozila(JUMV-Jugoslovensko društvo za motore i vozila, 1995) Demić, Miroslav; Miloradović, Danijela; Glišović, JasnaU toku kretanja teretnih motornih vozila po neravnim putevima, dinamički hodovi sistema za osIanjanje dovode do pojave "Iepršanja" prednjih (upravljivih) točkova i prednje osovine. Pomenuta pojava ima negativni uticaj na zamor vozača, ali i na habanje pneumatika i zglobova sistema za upravIjanje. U toku projektovanja teretnih vozila, neophodno je težiti minimizaciji "lepršanja" upravljivih točkova i osovine. U ovom radu je, u tom cilju, korišćen metod Hooke-Jeeves-a i ranije razvijen programski paket za optimizaciju.Item Predlog optimalne koncepcije automatskog turboplanetarnog menjača za gradski i prigradski autobus(Mašinski fakultet, Kragujevac, 1995) Sustersic, VanjaItem Analysis and synthesis of external cycloidal spur gearing(1995) Josifović, Danica; Ivanović, LozicaThis paper deals with a form of cycloidal gearing whose tooth profile consists of epicycloid and hypocycloid. Mathematical model, developed for determination of the gear tooth profile points coordinates, is used for the analysis of this gearing. The equations, given by the kinematic analysis, are used for construction of the diagrams of all kinematic parameters: contact ratio, relative velocities, sliding velocities and specific sliding.Item O nekim specijalnim oblicima cikloidnog ozubljenja i njihovoj primeni u konstrukcijama(1995) Josifović, Danica; Ivanović, LozicaItem Aktuelna pitanja primene i razvoja turbozupčastih prenosnika snage na mobilnim radnim mašinama(Vojnotehnički institut, Beograd, 1995) Stojković, Svetislav; Krstić, Božidar; Sustersic, VanjaItem Criterion Determination of Completely Worn Out Extruder Elements as a Part of Tribomechanical System in Cable Industry(1996) Canic, Z; Mitrovic, SlobodanItem Geometrijski parametri planetnih hidrauličnih motora sa trohoidnim ozubljenjem(1996) Ivanović, Lozica; Josifović, DanicaItem Razvoj softvera za obradu eksperimentalnih podataka dobijenih snimanjem neravnina puta(Mašinski fakultet u Kragujevcu, 1996) Glišović, Jasna; Miloradović, Danijela; Dunkić, Aleksandar; Radonjić, RajkoCilj ovoga rada je prosirenje programske podrske problemima obrade eksperimentalnih podataka dobijenih snimanjem neravnina puta. Kao polaz, korisceni su rezultati snimanja karakteristika profila kolovoza dobijeni upotrebom adekvatno opremljenih eksperimentalnih putnickih alltomobila. Na osnovu tako razvijenog modela povrsine kolovoza za slucaj pobuoivanja vozila u dva traga, razvijen je softver za identifikaciju i analizu statistickih zavisnosti baziranih na konceptu auto-i kros-korelacionih funkcija, funkcije koherence i odgovarajućih auto-i krosspektara pobude.Item Geometrical Constraints in Cycloidal Teeth Synthesis(1997) Ivanović, Lozica; Josifović, DanicaItem Razvoj električnih vozila u funkciji zaštite životne sredine(JAT pilotska akademija, Vršac, 1997) Radonjić, Rajko; Radonjić D.; Glišović, Jasna; Aksic M.Motor sa unutrašnjim sagorevanjem dominira u pogonu vozila širom sveta. Sa druge strane, ovaj pogon utiče na zagađenje vazduha i nivo buke u saobraćaju. U cilju poboljšanja kvaliteta vazduha u naseljima izduvna emisija vozila se kontroliše duži niz godina. Pri razvoju pogona savremenih vozila mora se obratiti pažnja na standarde o emisiji. Električno vozilo predstavlja moguću opciju za redukciju buke i izduvnih gasova u naseljenim mestima. U ovom radu prikazana je metodologija procene efektivnosti primene električnog vozila sa aspekta pomenutih problema.Item Theoretical and Experimental Investigations of the Effect of the Radial Clearance Between Barrel and Screw on the Extruder Flow Rate(1997) Vojkovic, Nikola; Canic, Zoran; Mitrovic, SlobodanThe influence of the radial screw clearance between barrel and screw on the extruder flow rate has been studied on the single screw, industrial, 90 mm extruder used in everyday practice as the extruder for the outer sami-conductive layer in the production of power cables insulated by XLPE. It was shown on the bases of the experimental results and the theoretical approach being accepted, that the leakage flow parts can not be neglected and that the radial screw clearance is an important parameter that should be permanently controlled in order to prevent and to stop production line rate drop.Item Prilog problemima merenja brzine kretanja i potrošnje goriva motornog vozila(IHTM-Preduzeće za tehnološki razvoj i dr., 1997) Radonjić, Rajko; Radonjić D.; Miloradović, Danijela; Glišović, JasnaVreme i put zaleta, kao i potrošnja goriva, predstavljaju značajne pokazatelje za ocenu dinamičnosti i ekonomičnosti pogona motornog vozila. U proteklom periodu razvijeno je više kriterijuma za ocenu dinamičnosti vozila pri režimima zaleta. Međutim, pri poredbenim analizama rezultata ispitivanja vozila mogu nastupiti određeni problemi usled neadekvatno izabranih kriterijuma. U ovom radu je ukazano na pomenuti problem, formirani su sopstveni kriterijumi ocene dinamičnosti i ekonomičnosti pogona motornog vozila i prikazan savremeni eksperimentalni sistem za istraživanja u ovoj oblasti. Na kraju su dati ilustrativni primeri rezultata eksperimentalnih istraživanja.Item Development of a software for modeling of vehicle excitation due to the road roughness(Faculty of Mechanical Engineering in Kragujevac, 1997) Glišović, Jasna; Miloradović, Danijela; Dunkić, Aleksandar; Radonjić, RajkoItem Prоmеnа prеnоsа bеz prеkidа tоkа snаgе u аutоmаtskim mеnjаčimа tеških vоzilа(Jugoslovensko društvo za motore i motorna vozila, JUMV, 1997-05-19) Stojković, Svetislav; Šušteršič, Vanja; Gordić, Dušan; Luković, BojanItem Оptimizаciја hidrаuličkоg sistеmа zа аktivirаnjе frikciоnih spојnicа u turbоplаnеtаrnim mеnjаčimа(JUMV [i. e.] Jugoslovensko društvo za motore i motorna vozila, 1997-05-19) Stојkоvić, Svetislav; Sustersic, Vanja; Gordić, Dušan; Luković, Bojan